Felanmälan Jour Kabel-TV och Internet Störningsjour


Vid felanmälan, läs information nedan!
Knapp för att komma vidare till felanmälan finns längst ner på sidan.

Avlopp: Först och främst är det upp till hyresgästen att rensa vattenlås och golvbrunn.

Byte av lampor: All belysning i lägenheten ansvarar hyresgästen för. Gäller alltså även lysrör, glimtändare, belysning i kyl och frys, ugn osv.

Badrum / duschrum: Gör ej hål i väggen i den våta delen av badrum och dusch. Det kan förorsaka
vattenskador för vilka lägenhetsinnehavaren kan bli ansvarig

Nycklar: Vanligtvis hör tre nycklar till varje lägenhet. Hyresgästen ansvarar för att det antalet nycklar man kvitterar ut vid inflyttningen finns vid avflyttningen. Förlorad nyckel innebär cylinderbyte mot en kostnad av 1 500 kr för en cylinder, 2 000 kr för två cylindrar samt 2 500 kr för tre cylindrar. Om man behöver göra fler nycklar måste man kontakta Östersundsbostäder för att få en nyckelrekvisition. Nyckelrekvisitionen är en värdehandling och skall, om man inte hämtat ut någon nyckel, finnas kvar vid avflyttningen.

Kabel-TV: Våra hyresgäster som är bosatta på Frösön, i Östersund och i Torvalla har Sappa som tjänsteleverantör. Har man t.ex. dålig bild eller saknar någon kanal får man ta kontakt med Sappa på 010-470 53 53 avser det analoga grundutbudet. Gäller det digital TV så är det 0774-44 47 44 som gäller. I Brunflo finns inte möjligheten till digital-TV via Sappa, utan det analoga nätet är det Högboms el som ni som hyresgäst ska vända er till vid eventuella fel. I fastigheterna på Tunnbrödet och Tallkronan i Torvalla vänder man sig till Comhem på 0771-55 00 00 Hyresgäster bosatta i Lit, Fåker och Tandsbyn får vända sig till Viking Sat, 063-107006 Boende i Häggenås får vända sig till felanmälan på Östersundsbostäder, 063-18 00 11.  

Garage- och P-plats: Motorvärmaruttaget är uppsäkrad till 6 ampere, detta gör att du bara kan ta ut 1 320 watt. Bilens motorvärmare drar omkring 500 watt, detta gör att du inte kan köra kupévärmaren på full effekt utan på lägsta effekt. Att en säkring går beror oftast på detta eller att anslutningssladden inte är OK. Går säkringen för detta är det hyresgästens ansvar att byta säkring på motorvärmarstolpar och garageplatser som har säkring vid uttaget.

Brandvarnare: Hyresgästen ska svara för skötsel, underhåll, och byte av batteri till brandvarnaren. Hyresgästen ska svara för funktionskontroll av brandvarnaren.

Till Felanmälan